زمان جاری : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 4:11 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 901
نویسنده پیام
armen88 آفلاین


ارسال‌ها : 3
عضویت: 19 /9 /1395


مهم­ترین دیدنی‌های تاریخی آنتالیا

-صبح

یکی از مهم­ترین دیدنی‌های تاریخی آنتالیا، دروازه هادریان است که مربوط به سال ۱۳۰AD است و به مناسبت بزرگداشت بازدید امپراتور روم هادریان ساخته‌ شده است. با عبور از این دروازه، می‌توانید درست به شهر قدیمی آنتالیا که با نام Kaleiçi نیز شناخته می‌شود قدم بزنید و خیابان‌­های باریک سنگی، صخره­‌های قدیمی و خانه‌های چوبی، مسجد مناره شکسته (معبد رومی سابق که در قرن ۲ بعد از میلاد ساخته‌شده است) را کاوش کنید و برخی فعالیت‌های دل‌چسب را انجام دهید. خرید در بسیاری از مغازه‌های سوغاتی زیبا در اطراف را نیز فراموش نکنید.

-بعدازظهر

اگر از طرفداران بورک (börek) هستید (غذایی با لایه‌های خمیری پر از مواد مختلف که پس از پخته شدن ترد و خوشمزه می­‌شود)، توصیه می­‌کنیم حتماً در رستوران Bçirekçi Tevfik متوقف شوید تا بهترین börek در آنتالیا را بخورید. از دهه ۱۹۳۰ میلادی، خمیر نازک بورک به‌صورت تخصصی با دست ورزیده شده و سپس با ترکیباتی مانند پنیر لور، پنیر سفید با جعفری یا گوشت چرخ‌کرده پر می‌شود. بورک شیرین نیز که با پودر قند تفت‌داده می­شود نیز موردعلاقه محلیان و گردشگران تور آنتالیا هست. بعد از ناهار، با بازدید از موزه زیبای آنتالیا کمی بیشتر به تاریخ غنی گذشته آنتالیا سفر کنید! این موزه زیبا، یکی از بزرگ‌ترین موزه­‌های ترکیه محسوب می­‌شود که دارای سیزده سالن هست. موزه آنتالیا شامل مجسمه‌های خیره‌کننده‌ای از دوران روم باستان، موزائیک های دوره بیزانس و کتیبه‌های دوره عثمانی و جاذبه‌­های تاریخی بی‌شمار دیگر هست.

-غروب و شب

بازدید از آنتالیا بدون امتحان کردن غذاهای دریایی خوشمزه طبخ شده به سبک سنتی ترکیه کامل نخواهد بودِ! یکی از بهترین رستوران­‌های غذاهای دریایی در سطح شهر، خانه ماهی آنتالیا (Antalya Balık Evi) هست که مکان مناسبی برای انتخاب از میان تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌­ها و غذاهای دریایی مدیترانه هست. برای تجربه جاذبه­‌های بی‌شمار شهر زیبای آنتالیا با قیمتی ارزان و کیفیت مناسب، می­‌توانید در تور ارزان آنتالیا ثبت‌نام کنید. روز دوم

-صبح

پس از یک روز آشنایی با آنتالیا، زمان آن رسیده است که به زیباترین و دورافتاده‌ترین شهر ساحلی این منطقه سفر کنید: travelralı. با حدود ۱٫۵ ساعت رانندگی از مرکز شهر آنتالیا می‌توانید اتومبیلی را اجاره کرده یا dolmuş (اتوبوس کوچک) را که به سمت Kumluca، Finike، Demre یا Kaş می‌رود سوار شوید و از راننده بخواهید که در محل تقاطع ıralı (جایی که یک اتوبوس دیگر قرار دارد) پیاده شوید. شما می‌­توانید در یکی از مراکز اقامت خانگی اقامت گزینید و صبح با اتوبوس به آنتالیا بازگردید.

امضای کاربر : راهنمای سفر روسیه , راهنمای سفر به ارمنستان
جمعه 12 مهر 1398 - 03:13
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | مهم­ترین دیدنی‌های تاریخی آنتالیا | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS